Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
450
Begin

Waarom deze cursus?

Beelddenken is een manier van denken die heel complex is en totaal anders dan het taaldenken. Het is niet zomaar een stukje van je karakter. Daarom gaan we in deze cursus het fundament leggen tot het begrijpen van het beelddenken. Met dit inzicht kun je daarna direct aan de slag. Als ouder, als leerkracht, als hulpverlener maar ook als partner, als collega. leidinggevende en voor jezelf natuurlijk. Beelddenker ben je altijd en overal. Het kan dus zijn dat je eerst jezelf opnieuw moet ontdekken voordat je met deze informatie anderen kunt helpen.

-Denk jij dan niet in concepten? Nooit over nagedacht dat denken voor iedereen anders kan zijn. (Rozalinda)-

Wat kun je verwachten?

  • De verschillen tussen de hersenhelften. Denken met je linker- of rechterhersenhelft. Wat is het verschil? 
  • De ontwikkeling van de hersenen. Verschillende fases en richtingsmoeilijkheden.
  • Verschillende informatie-ingangen. De invloed van dominanties van je informatie-ingangen (handen, voeten, ogen en oren)  op je leerstrategie.             
  • Hooggevoeligheid. Wat is hooggevoeligheid en hoe werkt dit door in het denkproces?
  • Hoogbegaafdheid. Wanneer ben je hoogbegaafd en hoe herken je dit bij je kind of jezelf? Wat zijn de behoeftes en valkuilen
  • Autisme en ADHD. Korte uitleg ADHD/ASS en hun overeenkomsten en verschillen met beelddenken en hooggevoeligheid.
  • Het dagelijkse leven. Over problemen en oplossingen, verbindende communicatie en straffen/belonen, voor en nadelen, hoe vul je elkaar aan (taaldenkers en beelddenkers) en werk/leef je samen.

Aanvullende Module

In de afsluitende module kun je kiezen tussen ouders, onderwijs en bedrijfsleven. Daarin gaan we specifiek in op de problemen die je tegen kan komen in de opvoeding, tijdens het lesgeven en in de omgang met collega’s. Het gaat dus niet alleen over kinderen, ook volwassenen komen voldoende uit de verf. Maar in een kinderleven is zoveel winst te behalen met deze kennis dat we daar niet aan voorbij konden gaan.

Pik uit de cursus waar je direct wat aan hebt en neem de rest mee als bagage waar je in de rest van je leven onderdeeltjes uit kan halen. Want niemand is alleen een kind, ouder, leerkracht of collega. We zijn allemaal op ons eigen moment belangrijk in het leven van een ander. Op welke manier dan ook.