BEELDDENKERS, Als kwartjes vallen…
Alle cursussen zijn gebaseerd op de kennis van het boek “BEELDDENKERS, Als kwartjes vallen…” dit boek legt duidelijk uit waarom beelddenkers anders denken en leren dan taaldenkers. Het is een mooie basis om een familielid of collega kennis te laten maken met beelddenken. Of voor jezelf natuurlijk. Bij de fysieke cursus krijg je het boek erbij.
Allergisch voor moeten
Het handboek voor Beelddenkende jongeren.

Allergisch voor moeten
Beschrijving
In dit boek lees je alles over Beelddenken en andere neurodiversiteiten. Wat is er dan zo anders in je brein, waar merk je dat aan en wat moet je er mee? Het eerste deel legt vooral uit wat het verschil is tussen beelddenken en taaldenken en hoe anders je dan denkt en leert. De werking van je brein wordt uitgelegd maar ook waar het misgaat als jij op school moet leren op een manier die niet past bij jou. Als jij Allergisch bent voor Moeten wil dat niet zeggen dat je niks wil doen. Nee, dan heb je alleen nog niet de juiste informatie om te kunnen beginnen. Dat is heel wat anders.
In het tweede deel leg ik uit welke neurodiversiteiten je kan hebben, ADHD, ADD, Autisme, Dyslexie, hooggevoeligheid, hoogbegaafdheid, Dyscalculie, TOS en ook als je valt onder de LHBTIQA+ paraplu krijg je hier uitleg over jouw neurodiversiteit. Waarom zijn jouw hersenen net een beetje anders en waar zijn ze wel goed in?
In het derde deel gaan we naar school. Hoe werkt ons getalsysteem en hoe kun je als beelddenker wel leren lezen, schrijven en je geschiedeniswerkstuk maken. Een heel leerzaam boek waar je nog lang plezier van kan hebben. En natuurlijk, beelddenkvriendelijk .
Het is per hoofdstuk terug te luisteren met de bijgeleverde QR-code. Volledig geïllustreerd door Amber Jacobs waardoor het lezen een feestje wordt. Ook als je dyslexie hebt. Achter de QR-code staan nog veel meer wetenswaardigheden waaronder podcasts en handige linkjes.
Prijs is exclusief verzendkosten.
Boeken ter ondersteuning van de informatie van de cursus
Wil jij je nog meer verdiepen na het volgen van de cursus dan is onderstaande lijst een mooi uitgangspunt. De informatie uit deze boeken waren een deel van de basis van de cursus en van het boek “Beelddenkers, Als kwartje vallen…”.
- Traumasporen: Bessel van der Kolk
- The Dominance factor: Carla Hannaford
- Smart moves: Carla Hannaford
- Dyslexie en touwtje springen: Marijke van Vuure
- Dit is Autisme: Colette de Bruin
- Het hooggevoelige kind met een sterke wil: Janneke van Olphen
- Wijze Lessen: div.
- Naar school: Ewalt Verveat
- Groeienderwijs: Ewalt Verveat
- Ik kan dat niet: Marc Litière
- Ik zie dat anders: Mar Litière
- Hoogsensitieve kinderen: Esther Bergsma
- Het hoogsensitieve brein: Esther Bergsma
- Het hoogsensitieve kind: Elaine Aron
- Hoog sensitieve personen: Elaine Aron
- The orchid and the dandelion: Thomas Boyce
- Beelddenken: Marion van de Coolwijk
- De gave van dyslexie: Ronald Davis
- Kinesiologie voor kinderen: Helga Baureis en Claudia Wagenmann
- Snellezen: Tony Buzan
- Mindmapping: Tony Buzan
- De extra les: Audrey McAllen
- Mindset: Carol Dweck
- Slim maar kinderen en adolescenten: Peg Dawson en Richard Guare
- Ik denk in beelden, jij onderwijst in woorden: Jeffrey Freed en Laurie Parsons
- Temperamentvolle kinderen: Eva Bronsveld
- Hoogsensitiviteit at work: Ilse van den Daele en Karin Nauwelaers
- Het maakbare brein: Margriet Sitskoorn
- Mathematical Mindsets: Jo Boaler
- Laat je hersenen niet zitten: Erik Scherder
- Teken je gesprek: Adinda de Vreede
- Hoogbegaafd: Tessa Kieboom